DAG 2 - 30 JUNI 2012 – Naar Vegas

Hoe profetisch waren die laatste woorden !  Een lange dag indeed …
Om zeven uur uit bed, snel inpakken en tegen acht uur zijn we al in de luchthaven. Alles loopt
volgens plan, de kerel die onze auto zolang in bewaring zal houden staat perfect op tijd op
ons te wachten. We gaan snel inchecken want we zijn in vakantiesfeer !!

En dan slaat het noodlot toe …
We lezen op de schermpjes dat onze vlucht vier uur vertraging heeft. Dat is een ramp want zo
missen we onze volgende vlucht vanuit Chicago.

We rennen naar de balie van United Airlines. Daar kunnen ze ons enkel meedelen dat ze
geen aansluitende vlucht meer kunnen vinden en dat we een dag later moeten vertrekken.
Met hangende schouders gaan we ontbijten. We leggen ons erbij neer dat we een dag
vakantie zullen moeten missen.  Maar dan begint het totaalbeeld door te dringen. Dit betekent
ook dat heel ons reisschema in de war is ! We moeten hotels overboeken en onze huurauto
later ophalen en … We schieten in paniek en lopen rond als kippen zonder kop.

We overlopen onze opties:
-        Morgen naar Vegas vliegen en meteen 1140 km rijden om de verloren dag in te halen
-        Morgen naar Salt Lake City vliegen en maar 500 km moeten rijden (maar dat impliceert
ook dat we twee bezienswaardigheden moeten schrappen)
Optie A trekt ons helemaal niet aan. We kiezen voor optie B maar meteen duikt het volgende
probleem op. Onze huurauto staat klaar in Vegas en niet in SLC.

We raadplegen een hulplijn: internet. We zoeken de gegevens van onze autoverhuurder maar
stoten op een antwoordapparaat dat ons heel vriendelijk meedeelt dat ze niet werken op
zaterdag. Leuk. Dan maar googlen, we vinden voor 1400 euro een huurauto in SLC. Ok, even
slikken en dan beslissen. Ja, we vliegen naar SLC. Nu de knoop doorgehakt is en we weten
dat deze dag toch verloren is, gaan we snel een sigaretje roken om deze tegenslag te
verwerken.

En daar, in de gezonde buitenlucht krijgen we een kortstondig lucide moment! Nicotine
verheldert de geest. Misschien heeft het balievrouwtje niet voldoende gezocht naar
vervangvluchten! We gaan zelf op zoek en doen voor de tweede keer beroep op onze hulplijn
Internet.

En daar verschijnt onze redding op het scherm: American Airlines heeft nog een vlucht van
Chicago naar Las Vegas voor ons in voorraad. (Doe me eraan denken om meneer Internet
hartelijk te bedanken voor z’n wijze raad)
Kostprijs: 1500 euro. Nu ja, dat we zouden moeten bijbetalen wisten we al, dus we twijfelen
niet lang. We reppen ons met ons computertje naar de balie van United en confronteren
balievrouwtje met onze vondst. Zij gaat meteen driftig op zoek naar die vlucht maar haar eigen
PC geeft geen vrije plaatsen aan. Wij leggen de bewijzen op tafel met ons computertje (doe
me eraan denken dat ik dat computertje in de watten moet leggen) en vullen alvast alle
passagiersgegevens in. Balievrouwtje blijft zoeken maar vindt niets. Op het moment dat ik op
‘boeken’ wil drukken, roept Balievrouwtje euforisch EUREKA. Ze is eindelijk in het systeem
binnengeraakt en heeft onze tweede vlucht overgeboekt. Nu zij dat in haar eentje (ahum)
gefikst heeft hoeven we geen cent bij te betalen. Dat wordt een  feestje vandaag !
We vertrekken met vier uur vertraging maar zijn de gelukkigste mensen op deze aardbol en
vertoeven in hogere sferen.
Na 24 uren onderweg komen we dan eindelijk aan op onze vakantiebestemming. De
luchthaven van Las Vegas is een pareltje voor het oog.
We logeren in het Best Value Hotel te Vegas en duiken meteen ons bedje in, het is voor ons
8 uur ’s morgens (Vegastijd 1 uur ’s nachts) maar we zijn doodop.